Kde nás najdete

Královehradecký Krajský výbor KSČM

Všehrdova 194

500 02 Hradec Králové

  

Předsedkyně KhKV KSČM:

Taťána Lankašová 

Kontakty:

tel.: +420 725 646 052

e-mail: tatana.lankasova@seznam.cz

 

KSČM KRHKAktuality

AKTUALITY

Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu

Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu (23.10.2013) Podle harmonogramu realizace Dopravní strategie pro oblast silniční infrastruktury pro roky 2014-2020 by se dostavba dálnice D11 do Hradce Králové měla uskutečnit v roce 2014-15 a na ni navazující úsek z Hradce Králové do Jaroměře by měl být realizován v letech 2015-2018. Státní rozpočet by tyto stavby měly zatížit 1,5, resp. 12 mld. Kč.


I přes veškeré opakované sliby, termíny a plány, z nichž vždy nějakým způsobem sešlo, zůstávám optimistou a chci věřit, že se nyní uskuteční. O dostavbu se nyní zasazují zejména politici z Hradce Králové, kteří potřebují krajské město propojit s Prahou a dopravu, zejména kamionovou dostat co nejrychleji mimo tento okres. Dostavbou D11 do Hradce Králové, resp. jejím prodloužením až do Jaroměře se to podaří, ale tím problém rozhodně nekončí. Kamiony sjedou z dálnice a do Polska budou dále pokračovat po silnici I/33 směrem na Náchod nebo po I/37 směrem na Trutnov a dále po I/16 na Královec. Jak Náchod, tak i Trutnov však již nyní mají problémy s dopravou ve svých městech. Přes obě města vzhledem k okolnímu terénu vede v podstatě pouze jedna páteřní komunikace, a města se tak v dopravních špičkách stávají téměř neprůjezdnými. Náchod již mnoho let, ovšem zatím bezúspěšně, bojuje o výstavbu obchvatu. Trutnov, který je tranzitní kamionovou dopravou zatím postižen méně než sousední Náchod, zase věří, že bude zrealizována výstavba rychlostní silnice R11, která se propojí s D11 a umožní tak tranzitní průjezd až do Polska. Jenže o výstavbě R11 se v harmonogramu realizace dopravní strategie nehovoří vůbec. Pokud se podíváme na obě stavby z celoevropského významu, můžeme vidět, že jejich realizací by došlo k propojení pobaltských zemí a severní části Ruska se západní Evropou. Lze také předpokládat, že přeprava zboží oběma směry bude nabývat na objemu i významu. Těch pár kilometrů od konce dálnice v Jaroměři po státní hranici s Polskem, ať již v Náchodě nebo Královci, přepravce nepřinutí, aby volili jinou trasu. Obě města se tak mohou dostat do velmi složité dopravní situace. Politici z Trutnovska i Náchodska, ať již regionální, krajští nebo ti, kteří vzejdou z nadcházejících předčasných voleb do poslanecké sněmovny, by proto měli vyvinout společnou snahu, aby s dostavbou D11 byla realizována i výstavba R11. A domnívám se, že politická příslušnost k jednotlivým stranám by v tomto úsilí neměla být překážkou.
Zdeněk ONDRÁČEK, dvojka krajské kandidátky KSČM
kandidát do PS ze KSČM, Trutnov
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena